جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۰۲
کد خبر: ۷۱۳۳۸
|
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۱
طلایی:

بافت فرسوده تهدیدی برای هویت اجتماعی تهران است

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره شرایط نامطلوب بافت فرسوده کلانشهر تهران هشدار داد و گفت: فرسودگی در برخی مناطق پایتخت به قدری زیاد است که نه تنها سلامت و ایمنی شهروندان را تهدید می کند بلکه هویت اجتماعی شهر را نیز در معرض خطر و گاه نابودی قرار داده است.
مرتضی طلایی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی شهر، با بیان اینکه روند نوسازی بافت های فرسوده هنوز با عزم و اراده ملی پیوند نخورده است، افزود: یکی از دلایل کندی روند نوسازی بافت های فرسوده کلانشهر تهران نگاه مسوولان دستگاه های اجرایی است که هنوز حمایت های همه جانبه ای از اجرای طرح های ویژه نوسازی بافت های فرسوده به عمل نمی آورند.

وی به بازدیدهای محلی چند هفته گذشته شورای شهر تهران از برخی محلات فرسوده تهران اشاره و بیان کرد: در هفته های اخیر از برخی محلات تهران همچون اتابک، هرندی، فرح زاد و دیگر محلاتی که گرفتار معضلات ناشی از فرسودگی خانه های مسکونی هستند، بازدید هایی به عمل آوردیم تا هر چه سریعتر به وضعیت این مناطق رسیدگی های لازم صورت بگیرد.

وی ادامه داد: در بسیاری از این محلات مشکلاتی خاص همچون غیر قابل تردد بودن کوچه های بسیار باریک حتی با عرض کمتر از 40 سانتیمتر، فرسودگی خانه های 28 متری، تبدیل بناهای فرسوده غیر مسکونی به پاتوق خلافکاران و موادفروشان و ریزش آوارهای گاه و بیگاه مشاهده و گزارش شد که نیاز به رسیدگی هرچه سرعتر دارند.

طلایی با بیان اینکه در برخی مواقع تلقی مسئولان دستگاه های اجرایی از بافت فرسوده نادرست است، تصریح کرد: وقتی در یک محله ای به واسطه شرایط محیطی و منطقه ای مردم آن محله فرار را بر قرار ترجیح می دهند نمی توانیم فرسودگی ها را نادیده بگیریم بلکه باید حمایت های مالی در قالب طرح های تشویقی مان را بیشتر کنیم تا ایمنی به بناهای فرسوده شهر باز گردد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: نوسازی بافت های فرسوده علاوه بر ارتقا شاخص های ایمنی زندگی در یک ساختمان، نشاط و شادابی شهروندان را نیز به دنبال دارد که اهمیت این موضوع را دو چندان می کند.

پایان پیام

نظر شما